Tuesday, July 20, 2010

Pantai Marang Terengganu

Pantai Marang terletak 18 km dari Kuala Terenggganu. Pantai Marang sangat popular di kalangan pelancong kerana Marang menjadi laluan air untuk pelancong ke Pulau Kapas dan keindahan pantai marang. Pantai marang terletak di tepi jalan antara Dungun ke Kuala Terengganu. Lokasi yang sesuai dan struktur muka bumi yang menarik pasti akan menarik perhatian pengunjung.

Replika Sotong, Udang & Kerang menjadi lambang dearah Marang yang terkenal dengan hasil laut yang segar kerana dengan perkampungan nelayan dan kebanyakan penduduk di tepi pantai menjadikan hasil laut sebagai sumber rezeki mereka.

Jeti Marang bagi para nelayan mencari rezeki di lautan dan jeti untuk pelancong ke Pulau Kapas. Jika musim cuti sekolah pasti jeti ini penuh dengan penjunjung untuk ke Pulau Kapas.

Menara tinggi antara kemudahan yang disediakan untuk melihat kawasan sekitar pantai Marang sambil menikmati keindahan dan udara yang segar di pesisiran pantai Marang berhampiran di Jeti Marang

Jika anda berada di menara anda akan dapat melihat permandangan yang sangat cantik dan menarik (pemandangan atas merana). Disini juga anda dapat melihat pulau kapas dan perkampungan nelayan di sekeliling.

0 comments:

Post a Comment

Template Design by SkinCorner