Wednesday, July 7, 2010

Pantai Teluk Mak Nik, kemaman Terengganu

Pantai Mak Nik atau dikenali sebagai D`Monica Bay merupakan pantai pertama sekiranya anda memasuki pintu selatan Terengganu iaitu Kemaman. Ia mengambil masa lebih kurang 5 minit perjalanan menggunakan kereta dari pintu gerbang Kemaman. Terletak 150 km dari kuala terengganu.
Penyu naik di darat untuk bertelur yang pasti tidak akan dilepaskan oleh penjunjung untuk melihat dengan mata dan pengalaman sendiri

Disini pengunjung boleh melihat penyu bertelur kerana pantai D`Monica bay adalah tempat persinggahan penyu bertelur dan anda boleh melihat dengan mata sendiri yang pasti akan meninggalkan kenangan yang tidak akan dilupakan.

suasana memang menyamankan dengan deruan angin yang kuat dan dengan deruan angin yang kuat dan bunyi ombak yang menghempas pantai

Pantai Mak Nik merupakan sebuah pantai peranginan yang begitu sesuai bagi anda yang ingin mendekatkan diri dengan alam semulajadi. Para pengunjung pada kediasaanya datang bersama kelaurga atau rakan-rakan untuk berkelah dan menikmati permandangan yang mendamaikan jiwa.

Tepi pantai yang menarik sesuai untuk aktiviti riadah

Pengunjung boleh mengadakan acara hari keluarga atau sekadar berkumpul bersama rakan sambil menikmati hidangan secara barbeku. Penyediaan kemudahan awam seperti tempat duduk berbumbung di pantai itu juga menjadikan tempat melepak menghilangkan tekanan kerja. antara aktiviti yang selalu di anjurkan disini ialah pertandingan bola sepak pantai dan bola tampar pantai selain acara memancing.

0 comments:

Post a Comment

Template Design by SkinCorner