Sunday, July 25, 2010

Taman Pertanian Sekayu

Taman ini terletak kira-kira 52 km dari Kuala Terengganu dan 15 km dari Kuala Berang. Taman ini terletak bersebelahan denga Hutan Lipur Sekayu. Taman ini merupakan taman pertanian terbesar dengan keluasan 93 hektar. Pelbagai taman terdapat di taman pertanian Sekayu ini antaranya Taman Orkid, Taman Buah-buahan, Taman Eksotika, Taman Permainan Kanak-kanak dan Taman Rekreasi.

Pintu utama ke Taman Pertanian Sekayu

Pelbagai kemudahan yang disediakan di sini seperti kemudahan chalet, tempat berkhusus, kawasan perkelahan, kawasan perkhemahan dan pelbagai aktiviti atau riadah yang boleh dilakukan di Taman Pertanian Sekayu ini.

2 buah kolam renang buatan dengan gelunsur yang dibuka pada hari Jumaat dan Sabtu yang boleh digunakan oleh pengujung secara percuma

Taman Pertanian Sekayu merupakan kawasan rekreasi yang cukup terkenal di negeri Terengganu.

Bagi keluarga yang ingin bermalam, Taman pertanian menyediakan lima unit rumah penginapan untuk disewa. Pengunjung boleh menggunakan kenderaan sendiri atau pengangkutan awam seperti bas atau teksi dari bandar Kuala Terengganu untuk sampai ke taman pertanian yang sungguh menyeronokkan ini.



0 comments:

Post a Comment

Template Design by SkinCorner